Jak vlastně nedávné změny na GOogle ovlivní webové stránky vyššího vzdělání

V minulých pěti letech jsme mohli zaznamenat konstantní rozruch ve vzorci hodnocení vyhledávání od GOogle. Je velice obtížné držet krok, a univerzity jsou často zanechány v prachu, když dojde na konkurenceschopnost ve vyhledávání. Šedesát sedm procent internetových uživatelů používá internetové vyhledávače jako jejich prvotní zdroj informací pro instituce vyššího vzdělání.
 
S výjimkou několika tradičních škol jako je Pensylvánská státní Univerzita a Gonzaga univerzita, Ken Lyons ze společnosti WordStream uvádí, že většina škol ztrácí jejich on-line viditelnost vůči ostatním webovým stránkám.
 
„To, co jsem zjistil, bylo naprosto šokující, alespoň tím způsobem, jak valná většina univerzitních webových stránek je zastaralá či je předežene stránka se shrnutými příručkami pro získání titulů nebo seznamové webové stránky,“ píše Lyons na svém blogu WordStream. „jako takové se proto musí uchylovat k placenému vyhledávání, aby se vůbec objevily na stránce s výsledky vyhledávání, protože nejsou vůbec schopné pořádného SEO. Opravdu, univerzitní webové stránky (kvůli jejich .edu statusu) jsou firemní, důvěryhodné, autoritativní, mocné domény a měly by být schopné předehnat ostatní webové stránky úplně lehce. Ale dokonce i s tak jasnou výhodou se jim stále podaří prohrát.“
 
Ve skutečnosti je vyšší vzdělání jedním z nejvíce utrácejících průmyslů v PPC s průměrem ceny za klik (CPC) okolo deseti dolarů. Zatímco PPC je velice efektivní nástroj pro přitahování vodítek, je to typicky nejefektivnější pro ty, kteří se ocitají na samém spodku hrdla.
 
Univerzity, které kašlou na SEO nejlepší praxi, odrazují desítky tisíc zdarma kliknutí každý měsíc, což  zahrnuje také požadavky od potenciálních studentů, kteří mohou být daleko výše v hrdle.
 
Jsou tu tři hlavní obrovské oblasti, kde univerzity mohou zacílit jejich SEO snahy za účelem získání maximálních výhod: kontrolováním informací o značce, použití dat vyhledávání a odkazů k pohánění strategií a chápání nových elementů vyhledávání.
 

Kontrolování informací o značce

 
Největší problém ve tváři vyhledávání je kontrola nad vlastními informacemi o značce. Zatímco Google se snaží zesouladnit své stránky s výsledky vyhledávání, aby se lépe shodovaly s nárůstem v hlasovém vyhledávání, vybranými příspěvky se stávají čím dál více důležité a daleko prominentnější na stránce než kdy dřív, a není tu vůbec žádná garance toho, že vybrané příspěvky o vaší univerzitě přijdou z vaší webové stránky.
 

Vybrané příspěvky

 
Začátkem července 2018 přešly vybrané příspěvky „Lidé se také ptají (PAA – People Also Ask)“ od četnosti objevování se na stránce nějakých patnácti procent až k více než padesáti procentům, Lidé se také ptají se nyní objevuje ve zhruba osmdesáti pěti procentech stránek s výsledky vyhledávání.
 
Tyto nekonečně-se-rozšiřující odpovědní okénka se objevují nad většinou organických výsledků a jsou novou tváří stránky s výsledky vyhledávání. Google se stává prostředím bez klikání, kde více než polovina vyhledávání je odpovězena bez opuštění internetového vyhledávače. Je velice důležité, aby univerzity byly schopné naučit se, jakým způsobem se mohou objevovat ve vybraných příspěvcích. Vybrané příspěvky také krmí hlasové asistenty jako Google HOme, čímž přidávají další vrstvu důležitosti.
 
Tady je příklad z mého vyhledávání pro „Univerzitu v Iowě“