Jak se stát profesionálním digitálním marketérem

S tím, že se daleko více firem spoléhá na digitální marketing jako na jejich hlavní formu inzerce, není žádným překvapením to, že profesionální digitální marketéři jsou velice velice žádaní. Ve skutečnosti hlášení od společnosti Reuters z roku 2017 zjistilo, že náklady na digitální marketing se navýšily o zhruba čtyřicet čtyři procent ve Spojených Státech a až na velikost padesáti dvou miliard dolarů v Británii. Celosvětově, náklady na digitální marketing se blíží zhruba sto miliardám dolarů. Pokud se tedy díváte po nějaké té práci v průmyslu, který se nestále rozrůstá a poskytuje bezpočet příležitostí, digitální marketing možná může být přesně tou pravou kariérou pro vás.
 

Kdo je vlastně digitální marketér?

 
Digitální marketing používá spoustu tradičních forem klasického marketingu a technik prodejů, avšak je spojen s celou řadou technologií pro daleko modernější přístup. Záleže na vašich zájmech a cílech, můžete se vycvičit jako digitální marketér, který je více či méně všeuměl ve všech typech on-line inzerce a marketingu, nebo si můžete zvolit zaměření se na jednu jedinou specifickou oblast.

Proč byste se chtěli stát profesionálními digitálními marketéry?

 
Dokonce, i když nemáte naprosto žádné zkušenosti v práci digitálního marketéra, je to průmysl, který nabízí obrovské příležitosti pro všechny úrovně dovedností marketingu, pokud máte ten správný trénink. Je to velice rychle se vyvíjející pole a oblast, která se opravdu neustále vyvíjí a jako taková potřebuje neustále nové role, které musí být zaplněny a které se vyskytují jako houby po dešti po každém objevu. Pokud jste tedy kreativní, zajímají vás data, zajímáte se o to, jak vlastně přemýšlí takový spotřebitel, můžete pracovat dobře jako jednotlivec nebo i jako součást týmu, a máte chuť se učit novým věcem, zvažte to, že se stanete profesionálním digitálním marketérem.
 
Další skvělou výhodou tréninku, abyste se stali digitálním marketérem? I když je trénink často nezbytný pro ty, kteří jsou nováčky v této oblasti, a obrovským plusem pro ty, kteří již nějaké ty zkušenosti z průmyslu mají, získávání titulu, na který musíte studovat minimálně čtyři roky, je často naprosto zbytečné. Pokud proto hledáte nějaký výcvik a trénink v tomto poli, tak není nutné ani investovat velké peníze předem, digitální marketing může být přesně to, co hledáte.
 

Poptávka po digitálních marketérech je opravdu vysoká

 
Hlášení od společnosti Burning Glass Technologies odhaduje, že pro každé čtyři z deseti reklam na marketingové nabídky práce, digitální marketing a jeho vědomosti jsou vyžadovány. Hlášení také obsahuje informace o tom, že:
 

  • Multi-kanálový marketing a mobilní marketing nabízejí daleko vyšší výdělky
  • Pozice digitálního marketingu jsou prázdné prakticky o šestnáct procent déle než ostatní nabídky práce
  • Marketingové pozice, které typicky volají po digitálních marketingových dovednostech, mají obvykle výdělek větší než sedm tisíc dolarů ročně.

 
U těchto čísel se očekává, že budou neustále růst, zatímco poptávka po digitálních marketérech bude růst taky.
 

Takže jak se vlastně můžete stát digitálním marketérem?

 
Prvním krokem v tom, že se stanete digitálním marketérem, je to, abyste se zapojili do nějakého výcvikového programu, který nabízí přesně ty dovednosti, které potřebujete proto, abyste v tomto poli uspěli. Může vám také pomoci, pokud víte, jestli je tu nějaká specifická oblast digitálního marketingu, na kterou byste se chtěli zaměřit, neboť je tu spousta tréninkových programů, které cílí na specifické typy digitálního marketingu. Avšak vždycky je možností se jednoduše naučit něco málo o základech digitálního marketingu a poté se rozhodnout později, jestli je tu nějaká specifická oblast, na kterou byste se rádi dále koncentrovali.