8 nástrojů pro výzkum klíčových slov pro SEO (které přebijí jejich placené alternativy)

Pokud si vygooglíte seznam nějakých SEO nástrjů, určitě uvidíte, že je tu více než dvě stě možností na trhu, právě teď.

1
 
Všechny se trošku liší v nejrůznějších funkcích, počtech a také zdrojích dat a taky, to je nejpodstatnější, v ceně. Ale které z nich opravdu a nutně potřebujete? A co je ještě důležitější, opravdu musíte ukrojit z vašeho rozpočtu stovky dolarů měsíčně, nebo je tu jiná cesta, která vám dovolí ušetřit?
 
Dnes se podíváme a do hloubky prozkoumáme osm těch nejlepších nástrojů pro výzkum klíčových slov naprosto zdarma. Každý z těchto nástrojů se nejlépe hodí na určitý úkon specifického průzkumu klíčových slov a určitě odvede práci stejně dobře, jako jeho placené alternativy.
 

1)Rank Tracker

 
Pomůže vám najít ten nejobsáhlejší seznam variací klíčových slov a také analyzuje jejich SEO ziskovost.

2


Kdy jej použít:
 
Vaše nejlepší klíčová slova pro SEO jsou často ta nejméně zřejmá. Abyste našli opravdové drahokamy mezi klíčovými slovy, potřebujete se pořádně ponořit do všech možných variací z různých data zdrojů.
 
A tohle je přesně ten moment, kdy Rank Tracker přichází na scénu a stává se tak užitečným s dvaceti třemi nástroji  pro výzkum klíčových slov uvnitř:

  • Návrhy od Google, Bing, Yahoo a Amazonu
  • Google Ads plánovač klíčových slov a Google Search COnsole integrace
  • Databáze všech SEO klíčových slov, pro která se hodnotí vaše konkurence
  • Long-tail klíčová slova a generátor otázek
  • Populární permutace a překlepy u zadávání klíčových slov
  • A více

 
Za použití jednoho nástroje po druhém můžete získat ten nejobsáhlejší seznam nápadů pro klíčová slova. A více než to, můžete analyzovat potenciál provozu klíčových slov a také kontrolovat, jak agresivní je jejich SEO konkurence. To vám dovolí zaměřit vaše SEO snahy na to, co opravdu zabere co možná nejméně času a přinese vám co možná nejvíce provozu.
 
Zdarma verze:
 
I když má tento nástroj více funkcí ve své placené verzi, tato kompletní zdarma verze je absolutně dostačující pro průzkum klíčových slov. Dovolí vám používat výzkumné nástroje a analyzovat potenciál provozu u klíčových slov, což je bomba.
 

2. Google Search COnsole

 
Abyste objevili skryté ovoce přímo pod nosem a také příležitosti pro růst provozu pro vaše stávající klíčová slova.
3
 
Kdy používat:
 
Google Search Console je místo, kde můžete analyzovat vaše stávající SEO klíčová slova s jejich průměrnou pozicí, dojmy a CTR.
 
Brouzdání těmito daty je absolutně nejlepší způsob, jak nalézt a objevit neočekáváné SEO zkratky. Například, pokud vaše URL Adresa je nyní hodnocena na stránce dva nebo tři, Google již zvážil vaši URL adresu jako docela relevantní pro dané klíčové slovo. A tato URL adresa může potřebovat jenom trošičku SEO nakopnutí, aby se přiřítila na stránku jedna a začala vám přinášet DALEKO více provozu.
 
Nebo si také můžete všimnout, že některé z vašich klíčových slov hodnocených na stránce jedna výsledků jsou trošku horší ve statistice kliknutí (mají nízké CTR). Stačí jenom troška úpravy jejich cílů na stránce s výsledky nebo přidání nějakého toho markupu schéma a můžete tady vykouzlit divy.
 
Verze zdarma:
 
Google Search Console je zdarma k použití.
 

3. Google Ads Keyword Planner

 
Abyste se rozhodli, na jaká klíčová slova byste měli cílit se SEO a PPC.

 4
Kdy použít:
 
Pro některá klíčová slova, nízké reklamní příhozy mohou učinit rozumné jednoduše koupit kliknutí na kličové slovo s PPC. Pro ostatní, příliš drahé kliknutí mohou znamenat, že musíte vyhrát trošku více provozu se SEO.
 
Takže předtím, než začnete se svou marketingovou kampaní pro internetové vyhledávače, možná byste měli rozdělit váš seznam klíčových slov mezi SEO a PPC cílení. A tím nejlepším místem, kde byste se měli dívat na potřebná data, je očividně Google Ads Keyword Planner nástroj.
 
Verze zdarma:
 
Tento nástroj je zdarma. Ovšem mějte na paměti, že pokud již utrácíte dostatek peněz v Google Ads kampaních, vaše analýza četnosti vyhledávání je limitována pro tyto rozsahy (spíše než pro určitou četnost vyhledávání). A možná byste potřebovali jiný nástroj (jako je právě Rank Tracker), abyste dostali daleko přesnější analýzu četnosti vyhledávání.
 

4. AnswerThePublic

 
Abyste našli oblíbené otázky pro vybrané odpovědi a optimalizaci pro hlasové vyhledávání.

 
Kdy použít:
 
Se schopností Google lépe pochopit přirozený jazyk uživatelů, vyhledávající si zvykli na používání frázování jejich požadavků jako otázek, spíše než oddělených slov. A s nástupem hlasového vyhledávání se tento trend dostal mnohem dál.
 
Tvorba vašeho obsahu, která odpovídá na přesné otázky uživatelů a vyhledávajících je jedna z klíčových aspektů pro váš úspěch v hlasovém vyhledávání. Plus otázky založené na obsahu mají daleko větší šanci protáhnout se do vybraných odpovědí Google a tak zvaných výsledků pozice nula.
 
Nejrychlejší a nejsnadnější cestou, jak vlastně najít tyto oblíbené otázky, relevantní k vašemu byznys výklenku, je bezesporu nástroj AnswerThePublic – nástroj pro všechny, který kombinuje vaše hlavní klíčová slova s rozličnými slovy otázek (jako například proč, co, jak, kdy apod.)
 
Spolu s těmito otázkami také dostanete docela dost klíčových slov „předložek“ (když vaše kořenové klíčové slovo je kombinováno s dalšími slovem via předložku) a „porovnání“ (například „vaše klíčové slovo vs. další klíčové slovo).
 
Verze zdarma:
 
AnswerThePublic je naprosto zdarma.
 

5. Keyword Tool Dominator

 
Abyste našli klíčová slova z Amazonu, Etsy a Ebay.

 5
Kdy jej používat:
 
Způsob, jakým vaši zákazníci vyhledávají na Google se liší od způsobu, jakým vyhledávají na Amazonu. Dokonce googlují místa, kde nakupovat, a vyhledávají Amazon  pro zboží, které nakupují.
 
Takže, pokud jste prodejce na Amazonu, nebude stačit jenom jednoduchý průzkum klíčových slov pro SEO v Google. Musíte mít seznamy optimalizovány pro Amazon vyhledávání a Amazon klíčová slova stejně tak.
 
Hezkým nástrojem, se kterým se můžete prohloubit do Amazon databáze, je bezesporu Keyword Tool Dominator. Jediná věc, kterou byste měli mít na paměti, je to, že tu není žádný způsob, jak lze zkontrolovat četnost vyhledávání na Amazonu. Jediné, co dostanete, je jednoduchý seznam nápadů pro klíčová slova.
 
Verze zdarma:
 
Bez placené licence můžete udělat jenom tři požadavky pro každou z databází (eBay, Amazon a Etsy) denně.
 

6. Google Trends

 
Abyste našli správná klíčová slova pro váš byznys.
 
Kdy používat:
 
Očividně, vzorce vyhledávání uživatelů se liší mezi jednotlivými zeměmi. A, co je daleko překvapivější, se tyto trendy mohou podstatně lišit od regionu k regionu.
 
Google Trends jsou tady, aby vám pomohly identifikovat variace četnosti hledání pro specifická města či lokace. Jenom v nástroji porovnejte dva požadavky (synonyma), abyste viděli, jak by některé analýzy klíčových slov na úrovni státu mohly být docela zavádějící pro místní firmy.
 
Například, alespoň podle Google Trends, dokonce i když „zranění osoby právník“ je nejoblíbenější požadavek na vyhledávání napříč většinou Spojených států (v angličtině – personal injury Lawyer), v Tennessee a Novém Mexiku se vám bude daleko lépe optimalizovat pro „personal injury attorney“.
 
Další neméně důležitý případ použití je sledování sezónní fluktuace vašich klíčových slov a schopnost spolehlivě předpovídat, jak se tohle nebo tamto klíčové slovo bude chovat a jak se mu bude dařit, když je sezóna či nikoliv.
 
Zdarma verze:
 
Google Trends je zdarma k použití.
 

7. Google Correlate

 
Abyste stáhli neočekávané nápady pro klíčová slova z podobných výklenků.

Kdy použít:
 
Když se zamýšlíte nad tvorbou klíčových slov pro váš byznys, pravděpodobně již máte nějaký seznam většinou zřejmých nápadů. Dejme tomu, že není žádným překvapením, pokud váš obchod pro doručování květin by cílil na všechny druhy termínu „místní květinář“ a „doručování růží“ a jejich variací.
 
Avšak Google Correlate vám pomůže podívat se na seznam klíčových slov v novém a neočekáváném úhlu pohledu, kdy budete identifikovat klíčová slova, jejichž sezónní fluktuace zájmu odpovídá těm, které jsou na vašem seznamu hlavních klíčových slov.
 
Co se týče příkladu s doručováním květin, naše hlavní klíčová slova odpovídají s ostatními službami pro doručování ženám: doručování čokolády, namáčené jahody atd. Takže dokonce i když nemáte co dočinění s těmito termíny, můžete je pravděpodobně nějak využít v obsahu tak, abyste cílili u vašich klíčových slov na dny, jako je Svatý Valentýn apod.
 
Zdarma verze.
 
Google Correlate je zdarma k použití.
 

8. KeyWords Everywhere

 
Abyste mohli analyzovat klíčová slova, zatímco procházíte web

 
Kdy použít:
 
KeyWords Everywhere je zdarma add-on do vašeho prohlížeče, který vám dovolí analyzovat klíčová slova, zatímco jednoduše procházíte internet za použití Google, Bing, Youtube a dalších webových stránek.
 
Kdekoliv začnete psát do vyhledávací kolonky, četnost vyhledávání je přidána pro všechna klíčová slova, která vidíte v návrzích pro automatické dokončování vyhledávací fráze. CO se týče samotných stránek s výsledky vyhledávání, box s novými nápady pro klíčová slova je automaticky vsunut na pravou stranu stránky, takže kdykoliv můžete box zaplnit vašimi klíčovými slovy, aniž byste odcházeli z prohlížeče.
 
Zdarma verze:
 
KeyWords Everywhere je zdarma k použití.
 
 
 

Jsou tu nástroje, které je dobré mít při ruce

 
Těžko budete hledat jakýkoliv SEO úkon, který je více důležitější, než průzkum klíčových slov. Ať už jsou vaše cíle jakékoliv, a jakýkoliv byznys se vlastně snažíte vést, nabírání těch správných SEO klíčových slov pokládá základní stavební kámen a udává to směr vaší SEO kampaně. Takže byste se radši měli ujistit, že máte vaši SEO sadu nástrojů obohacenou o pár z těchto nástrojů zdarma, které je ještě k tomu všemu lehké použít.